Nieuwe banden

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

X-tof

Bericht door X-tof » ma 31 dec 2007, 2:48 pm

Heb vandaag stukje gereden na de bandenwissel en ik krijg een licht gezoem langs een van de banden (ik denk links vooraan maar moeilijk te horen)

weet iemand of je je banden dan terug moet laten uitlijnen/uitbalanceren als je deze van plaats wisselt?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 31 dec 2007, 5:04 pm

heb je ze van voor naar achter verwisselt?
zo ja kan zijn dat er een zaagtand profiel op je banden zit door dat je ze voor heb gelegd maakt dat meer geluid maar het word voor wel minder en achter meer

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 01 jan 2008, 10:44 am

Cuppen bedoel jij? Dat maakt inderdaad lawaai, verder niks ernstigs
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 01 jan 2008, 11:06 am

jep idd cuppen
kun je voelen als je met de hand over de band veegt waarschijnlijk aan de binnen kant van de band

X-tof

Bericht door X-tof » wo 02 jan 2008, 7:30 am

Dat zou wel eens goed kunnen, heb er net iets van opgezocht en mijn voorste banden waren idd wat afgesleten aan de binnenkant.

Nu las ik ook op die site dat je kruiselings moet wisselen, maar dit mag toch niet ivm de draairichting van de band?
Ik heb gewoon van links voor naar links achter gewisseld en rechts voor naar rechts achter...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 02 jan 2008, 11:27 am

X-tof schreef:Nu las ik ook op die site dat je kruiselings moet wisselen, maar dit mag toch niet ivm de draairichting van de band?
Ik heb gewoon van links voor naar links achter gewisseld en rechts voor naar rechts achter...
Volgens mij moet je idd niet kruislings vervangen. Er staat op de band de rijrichting, dus dat zou wat lastig worden. Ik wissel ook altijd van voor naar achter aan dezelfde kant telkens.

Plaats reactie