Veel zwarte aanslag op voorwielen

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Dees

Veel zwarte aanslag op voorwielen

Bericht door Dees » ma 03 dec 2007, 8:56 pm

Ik merk dat als ik mijn auto heb gepoetst, na een week alweer zwarte aanslag op de voorwielen zit, natuurlijk van het remmen. Is hier wat aan te doen? Ziet er namelijk uit alsof ik mijn Pumaatje nooit was :(

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » ma 03 dec 2007, 9:24 pm

Andere remblokken aanschaffen... Moet je ff aan Martin vragen... Die heeft namelijk groene...
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 03 dec 2007, 9:52 pm

ebc greenstuff remblokken

Bazzie

Bericht door Bazzie » ma 03 dec 2007, 10:02 pm

Ik heb een soort wax voor velgen gekocht, daar staat dus ook op dat de remstof dan minder op je velgen blijft plakken. Ik heb het alleen nog niet uit kunnen proberen :hypocrite:
Misschien ook iets om te proberen, het is wel goedkoper dan nieuwe remblokken.

Dees

Bericht door Dees » ma 03 dec 2007, 10:03 pm

Bazzie schreef:Ik heb een soort wax voor velgen gekocht, daar staat dus ook op dat de remstof dan minder op je velgen blijft plakken. Ik heb het alleen nog niet uit kunnen proberen :hypocrite:
Misschien ook iets om te proberen, het is wel goedkoper dan nieuwe remblokken.
Das waar, weet ook niet in welke staat mijn remblokken verkeren (nog goed of minder) :oops: anders laat ik bij de vervanging van die groene erop zetten

Edit: Heb even snel gegoogled, die groene schijven, zo duur zijn de per set niet: 58,- Maar weet ff niet of ik de goeie heb opgezocht: 21051 ist nummer ervan...staan bij Puma 1.7 16v '98.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 03 dec 2007, 10:35 pm

Dees schreef:
Das waar, weet ook niet in welke staat mijn remblokken verkeren (nog goed of minder) :oops: anders laat ik bij de vervanging van die groene erop zetten

Edit: Heb even snel gegoogled, die groene schijven, zo duur zijn de per set niet: 58,- Maar weet ff niet of ik de goeie heb opgezocht: 21051 ist nummer ervan...staan bij Puma 1.7 16v '98.
Groene remblokken bedoel je Dees....
Valt idd mee en je hebt echt veel minder last van remstof op je velgen.
Bij mij zijn de velgen alleen smerig als we op circuit Zolder gereden hebben. Maar dat is dan ook echt veel en hard in de remmen..
Voor dagelijks gebruik zijn de EBC greenstuff blokken echt super.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Dees

Bericht door Dees » di 04 dec 2007, 10:52 am

pumamartin schreef:
Groene remblokken bedoel je Dees....
Valt idd mee en je hebt echt veel minder last van remstof op je velgen.
Bij mij zijn de velgen alleen smerig als we op circuit Zolder gereden hebben. Maar dat is dan ook echt veel en hard in de remmen..
Voor dagelijks gebruik zijn de EBC greenstuff blokken echt super.
Die bedoel ik ja :) maar klopt het dat die ongeveer 60,- kosten per paar?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 04 dec 2007, 9:45 pm

Dees schreef:
Die bedoel ik ja :) maar klopt het dat die ongeveer 60,- kosten per paar?
Zal ongeveer kloppen Dees, ik weet niet wat originele Ford blokjes kosten.
Maar mijn ervaring is dat ze en langer mee gaan en vooral veel en veel minder remstof produceren.
Ik heb nu mijn 2de set erop... komt niks anders meer op.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Dees

Bericht door Dees » di 04 dec 2007, 10:27 pm

pumamartin schreef:
Zal ongeveer kloppen Dees, ik weet niet wat originele Ford blokjes kosten.
Maar mijn ervaring is dat ze en langer mee gaan en vooral veel en veel minder remstof produceren.
Ik heb nu mijn 2de set erop... komt niks anders meer op.
Thanx mijn nieuwe remblokjes worden dus ebc greenstuff blokjes :-D

Uhhh slotje dan maar?!?!

Evilredpuma

Bericht door Evilredpuma » wo 05 dec 2007, 10:42 pm

ik had eerst ebc's

daarna 2 maanden origioneel ford gehad

maar die (haast ongebruikte dus) remblokken maar in de vuilnisbak gegooid, waardeloze troep en snel weer ebc's gekocht!!!

En t is echt een verschil met remstof en ik vind t persoonlijk ook beter remmen

mijn standaardremmen kostten me 40 euro met korting dus het vershcil is niet zo heel groot...

Dees

Bericht door Dees » do 06 dec 2007, 6:52 am

ik heb ook wel mijn twijfels bij de remprestaties van de Ford-blokjes, af en toe denk ik dat ik niet op tijd stil kom te staan :S

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 06 dec 2007, 6:59 pm

Dees schreef:ik heb ook wel mijn twijfels bij de remprestaties van de Ford-blokjes, af en toe denk ik dat ik niet op tijd stil kom te staan :S
De orginele remmen zijn eigenlijk niet voldoende voor een auto met 125 pk.
De remmen en de verlichting vind ik de 2 echte zwakke plekken van de puma.

Daarom heb ik EBC schijven met greenstuf blokken en stalen remleidingen van BF Goodrich.
En Xenon verlichting.

Dus mijn puma heeft geen echt zwakke plekken meer :mrgreen:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Dees

Bericht door Dees » do 06 dec 2007, 11:10 pm

pumamartin schreef:
De orginele remmen zijn eigenlijk niet voldoende voor een auto met 125 pk.
De remmen en de verlichting vind ik de 2 echte zwakke plekken van de puma.

Daarom heb ik EBC schijven met greenstuf blokken en stalen remleidingen van BF Goodrich.
En Xenon verlichting.

Dus mijn puma heeft geen echt zwakke plekken meer :mrgreen:
Dat heb ik me nog niet gerealiseerd, van de remmen :oops: goed dat je het zegt!!! Verlichting vind ik ook kl*te. Weet niet of het gebruikelijk is maar als ik voor een muur sta of zo met de lichten aan staan ze beiden schuin :? links veel lager dan rechts (niet de lamp op zich maar de schijn van beiden lampen, dus zowel links als rechts...links is niet lager afgesteld ofzo)
Xenon verlichting vind ik heel mooi als het schemerig is, maar als het echt donker is doen die me ontzettend pijn aan mijn ogen...

heb mijn pumaatje pas een half jaar en aangezien ik sinds 3 maandjes op mezelf woon moest het geld ergens anders in worden gestoken...heb nog genoeg klusjes aan de Puma...
Onderkant moet nog getectileerd (schrijf ik het zo goed?)worden, zit helemaal niks op!
Niuwe deurrubber rechts, lekt (heb hem al maar paps had ff geen tijd om hem erop te zetten)
Nieuwe remmen, EBC Greenstuff :lol:
En weeeeeeeeeer op onderzoek uit gaan waar dat eeuwig irriterende trillen vandaan komt :?

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 07 dec 2007, 4:03 pm

Dees schreef:
Xenon verlichting vind ik heel mooi als het schemerig is, maar als het echt donker is doen die me ontzettend pijn aan mijn ogen...

.

Onderkant moet nog getectileerd (schrijf ik het zo goed?)worden, zit helemaal niks op!
Als jij ze ingebouwd hebt... hij je er geeen pijn van aan je ogen hoor... misschien je tegenligger :wink: Jij hebt alleen het voordeel van veel meer licht opbrengst

Hoezo zit er niks op????
Er is een beschermlaag in de fabriek aangebracht die voldoende moet zijn voor heel wat jaartjes.....
Is die er dan van af gehaald (op de een of andere manier)???


En Dees het is toch ook een stuk van onze hobby om steeds weer iets te veranderen of te verbeteren..

Tja dat trillen...... :( hopelijk vind je snel waar het vandaan komt
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Bazzie

Bericht door Bazzie » vr 07 dec 2007, 7:14 pm

Dees schreef: Heb een paar mogelijkheden waar dat trillen aan kan liggen, maar heb helaas door omstandigheden geen tijd om hem te laten nakijken. Ben afhankelijk van mijn auto voor mijn werk, dus ook dat moet even wachten. En aangezien ik toch niet snel de autosnelweg neem, heb ik er ook geen last van (trillen begint pas bij 90-110km)
Dat is onbalans in je wielen, dan moet je ze even laten balanceren bij een garage. Duurt misschien een half uurtje tot een uurtje.


En tectileren is gewoon een extra zekerheid om te voorkomen dat het gaat roesten.

Plaats reactie