Maat velgen / banden

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Heartbeat

Maat velgen / banden

Bericht door Heartbeat » do 30 aug 2007, 12:33 pm

Hi,

Leek als ik ben... Past dit onder de Puma (standaard zonder aanpassingen):

Steek 4x108 et 40,7,5j
Maat banden 205/40/ 17inch

Thanks!

hansie

Bericht door hansie » do 30 aug 2007, 1:55 pm

Zonders spacers zullen die denk ik aanlopen. ET waarde is te hoog.

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » do 30 aug 2007, 2:02 pm

hansie schreef:Zonders spacers zullen die denk ik aanlopen. ET waarde is te hoog.
Een wattekus, en wat kost dat :?

hansie

Bericht door hansie » do 30 aug 2007, 2:11 pm

Spacers zijn spoorverbreders, zie: http://www.allevelgenvan.nl/techniek.ph ... verbreders

Voor niet te dikke spoorverbreding kun je universele spacers gebruiken, kosten denk ik 10 -20 Euries.

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » do 30 aug 2007, 2:17 pm

hansie schreef:Spacers zijn spoorverbreders, zie: http://www.allevelgenvan.nl/techniek.ph ... verbreders

Voor niet te dikke spoorverbreding kun je universele spacers gebruiken, kosten denk ik 10 -20 Euries.
Ok dan! Thanks voor de uitleg... Nooit te bejaard om te leren zeg ik! :P

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 30 aug 2007, 3:31 pm

hansie schreef: Voor niet te dikke spoorverbreding kun je universele spacers gebruiken, kosten denk ik 10 -20 Euries.
:halt: :foei1:

DOE DAT NIET!!!!!!!!!!
Investeer even wat meer geld in spacers speciaal voor je puma, zo'n 80 euro bijv. van H&R, want ik heb eerst universele er opgezet (24 euries). Deze paste niet goed. De garage heeft de gaten iets uitgeboord, maar toen bleek dat ze daarna niet goed meer zaten en zijn gaan schuiven. Schade: kapotte abs sensor (waarschijnlijk), schuin afgesleten voorbanden, beschadiging remschijven... ongeveer 700/800 euro later was alles weer hersteld.... :cry:
Goedkoop=duurkoop. Dat weet ik nu wel...
Laatst gewijzigd door gabbagirl op do 30 aug 2007, 6:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 30 aug 2007, 3:50 pm

mee eens en vaak passen ze nog beter ook ten opzichte van de velg en remmen; universelen willen daar wel eens uit gaan steken.

Plaats reactie