Nieuwe slofjes

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Heartbeat

Nieuwe slofjes

Bericht door Heartbeat » wo 13 jun 2007, 11:23 am

Hi Peepz,

Ik zie dat ik binnenkort nieuwe bandjes nodig heb.
Heb echter de ballen verstand hiervan en wil eigenlijk ook mn velgen vervangen als mn bankrekening dat goed vind.
Iemand een idee waar ik voor "weinig" wat leuks kan halen?? :roll:
Tips zijn altijd welkom!

Clawz

Bericht door Clawz » wo 13 jun 2007, 2:33 pm

Houd er aub rekening mee dat je banden je enige contact met de weg zijn. Budgetbandjes kunnen je wel eens aardig laten schrikken in de regen of tijdens een noodstop...

www.autobandenmarkt.nl heeft een groot dealernetwerk waar je cheap banden kan kopen. Ik zou zelf Michelin Pilot Exalto PE2's aanraden, slijten niet enorm hard, stil, en plakken als een idioot in het droge. In het nat zijn ze niet onaardig, niet zo goed als Uniroyal Rainsports, maar nog altijd bovengemiddeld.

Gast

Bericht door Gast » wo 13 jun 2007, 5:44 pm

Toyo Proxus zijn ook wel goede banden. Kostten je niet de hoofdprijs, zijn banden die goede grip hebben op droog wegdek, op nat zijn ze volgens mij niet meer dan redelijk. Ze slijten wel snel.

Mocht je geld overhebben dan zou ik voor Bridgestone Potenza RE 050 gaan. Ik wou ze eerst ook bestellen alleen zou dan een kleine 700 euro kwijt zijn voor 4 banden :shock: .

Ik heb nu 4 Yokohama`s S-drive besteld. Komen er over enkele weken onder. Ben er zelf ook wel benieuwd naar.

Kan ik nu nog ff m`n bandjes oproken :twisted: .


<MP>

Gast

Bericht door Gast » wo 13 jun 2007, 5:48 pm

Ooh ja, hier nog een adresje voor velgen en banden...

Hanteerd wel redelijke prijzen dacht ik zo!


http://www.nijhofbanden.nl/velgenindex.php


<MP>

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » wo 13 jun 2007, 6:15 pm

ik vind falken super rijden!! met toyos gleed ik nog weleens weg..en met deze plak ik veel meer!

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » wo 13 jun 2007, 7:00 pm

Clawz schreef:Ik zou zelf Michelin Pilot Exalto PE2's aanraden, slijten niet enorm hard, stil, en plakken als een idioot in het droge. In het nat zijn ze niet onaardig, niet zo goed als Uniroyal Rainsports, maar nog altijd bovengemiddeld.
Ik heb deze er ook onder liggen en kan dit alleen maar bevestigen, je merkt dit met name ook goed in de bochten 8)
Maar het zijn niet alleen de banden, ook de ophanging, rubbers etc. telt mee, het is een combinatie van alles bij elkaar om een goede wegligging te krijgen :wink:

Gast

Bericht door Gast » wo 13 jun 2007, 7:34 pm

Een Puma heeft natuurlijk standaard al een goede wegligging :honour: !

Ik zat een paar weken geleden nog achter een Audi A4 3.0 Tdi Quattro op een klaverblad. Toch ff lekker de 110 aangetikt en hij reed niet echt bij me weg. Ik voelde de achterkant wel kleine stapjes opzij doen maar dat zal straks met de verlaging ook wel opgelost zijn :wink: .


<MP>

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Banden

Bericht door Iceman » do 14 jun 2007, 3:49 pm

Heb 'r voor Pirelli's (P5000) onder liggen, achter Michelins (Pilot Exalto).
Ben heel tevreden over deze combi (sinds wanneer is 't verplicht voor en achter dezelfde banden te hebben ???).
Afbeelding

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Banden

Bericht door pumamartin » do 14 jun 2007, 3:52 pm

Iceman schreef:Heb 'r voor Pirelli's (P5000) onder liggen, achter Michelins (Pilot Exalto).
Ben heel tevreden over deze combi (sinds wanneer is 't verplicht voor en achter dezelfde banden te hebben ???).
Is niet verplicht.
Verboden is dat je op een as geen verschillende banden mag hebben.

Dus het is verplicht per as dezelfde banden te monteren :roll:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Re: Banden

Bericht door R.A.T. RACING » vr 15 jun 2007, 5:46 am

pumamartin schreef:
Is niet verplicht.
Verboden is dat je op een as geen verschillende banden mag hebben.

Dus het is verplicht per as dezelfde banden te monteren :roll:
sorry martin maar dit mag ook alleen geen verschil in opbouw van het karkas maar overhet algemeen zijn alle banden radiaal banden dus daar hoef je niet naar te kijken :wink:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Banden

Bericht door pumamartin » vr 15 jun 2007, 6:20 pm

R.A.T. RACING schreef:
sorry martin maar dit mag ook alleen geen verschil in opbouw van het karkas maar overhet algemeen zijn alle banden radiaal banden dus daar hoef je niet naar te kijken :wink:
FF uitleggen Ratje..... :?

Als ik de zelfde banden op een as heb liggen dan is er toch geen verschil in wat dan ook.
Anders waren ze niet het ZELFDE..... toch.... :?
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 15 jun 2007, 7:39 pm

maar je mag wel b.v. ene kant van de as 145/80r13 en de andere kant van de as b.v. een ander of het zelfde merk met 235/30r19 het enige wat het zelfde moet zijn is in de codering de r van radiaal band

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 15 jun 2007, 9:44 pm

R.A.T. RACING schreef:maar je mag wel b.v. ene kant van de as 145/80r13 en de andere kant van de as b.v. een ander of het zelfde merk met 235/30r19 het enige wat het zelfde moet zijn is in de codering de r van radiaal band
OK, wist ik niet....
dacht dat het identiek de zelfde bande moesten zijn per as....
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Verschillende banden

Bericht door Iceman » di 19 jun 2007, 6:59 am

Heb onder mijn leasebakje 's winters winterbanden (is verpicht in Duitsland).
Afgelopen winter mijn rechts-voor winterbandje lekgereden en reservewiel met zomerband erop gelegd ... grappig is dat je een verschil gaat voelen tussen linkse en rechtse bochten.

Ondanks wettelijke voorschiften denk ik toch dat 't verstandig is om aan beide zijden dezelfde band te monteren.
Afbeelding

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 22 jun 2007, 8:41 am

Iedereen zeer bedankt voor de tips en tricks... Kan ik zeker wat mee!!! :lol:

Plaats reactie