ABS/Banden etc.

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Clawz

ABS/Banden etc.

Bericht door Clawz » wo 18 apr 2007, 10:20 am

Scuzz schreef:martin,

volgens mij is het zo dat als je abs ingrijpt je aan het eind van de grip van je banden zit! Dus niet het eind van je remmen :wink:

Maar toch bedankt voor je kleine review van stalen remleidingen en altijd goed om te horen dat het positief resultaat geeft :lol:
Correct ;)
Als je ABS ingrijpt wil het alleen maar zeggen dat je banden bijna blokkeren, en dat hij ingrijpt.
Als je ogen pijn doen als je remt, DAN heb je stevige remmen (+banden die die kracht aankunnen) :P

frp1700

Bericht door frp1700 » wo 18 apr 2007, 11:05 am

Nope, helaas, wij hebben met het oude dashboard dus inderdaad geen engine lampje.
Ik bedoelde het lampje dat aangaat op je dashboard als je motor een probleem detecteert, en in noodloop gaat.
Wanneer dit lampje aangaat duidt dit meestal op een defecte lambda-sensor, en daardoor gaat ie heus niet in noodloop...
Been there, done that... :lol:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 18 apr 2007, 1:00 pm

Clawz schreef:
Scuzz schreef:martin,

volgens mij is het zo dat als je abs ingrijpt je aan het eind van de grip van je banden zit! Dus niet het eind van je remmen :wink:

Maar toch bedankt voor je kleine review van stalen remleidingen en altijd goed om te horen dat het positief resultaat geeft :lol:
Correct ;)
Als je ABS ingrijpt wil het alleen maar zeggen dat je banden bijna blokkeren, en dat hij ingrijpt.
Als je ogen pijn doen als je remt, DAN heb je stevige remmen (+banden die die kracht aankunnen) :P

@Scuz... volgens mij zeg ik dat toch ook. zomerbanden hebben veel meer grip
Maar doordat ik nu meer remdruk heb, dus er wordt gewoon harder afgeremd..... zijn (zeker) de winterbanden sneller aan het eind van hun grip. En dus grijpt de abs nu veel sneller in dan voorheen.
De zomerbanden daarentegen hebben veel meer grip en grijp de abs dus niet veel meer in.... ik kom dus niet veel meer aan het eind van de grip.

@Clawz.... ik zou zeggen stap eens bij me in......... eens kijken wat er allemaal pijn doet :twisted: , ik weet zeker dat je zeer positief verrast bent over het verschil :wink:

@ Sjoerd, mijn how to.... EBAY :mrgreen:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Clawz

Bericht door Clawz » wo 18 apr 2007, 4:57 pm

pumamartin schreef: @Scuz... volgens mij zeg ik dat toch ook. zomerbanden hebben veel meer grip
Maar doordat ik nu meer remdruk heb, dus er wordt gewoon harder afgeremd..... zijn (zeker) de winterbanden sneller aan het eind van hun grip. En dus grijpt de abs nu veel sneller in dan voorheen.
De zomerbanden daarentegen hebben veel meer grip en grijp de abs dus niet veel meer in.... ik kom dus niet veel meer aan het eind van de grip.

@Clawz.... ik zou zeggen stap eens bij me in......... eens kijken wat er allemaal pijn doet :twisted: , ik weet zeker dat je zeer positief verrast bent over het verschil :wink:

@ Sjoerd, mijn how to.... EBAY :mrgreen:
Absoluut, maar dat wil dan ook zeggen dat je goeie banden erop hebt ;)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 18 apr 2007, 6:57 pm

Ik heb nu voor Good Year Excelence, nieuwe band van good year.
En achter nog de Fulda carat extremo's, deze zijn niet meer in 16" te koop. Was ik echt super te vrede over.
Maar ook de Good Year banden zijn top :twisted:

Goede banden zijn gewoon heel belangrijk :!:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gast

Bericht door Gast » do 19 apr 2007, 6:55 am

pumamartin schreef: Goede banden zijn gewoon heel belangrijk :!:
Praise the lord :honour:

:lol: :wink:

frp1700

Bericht door frp1700 » do 19 apr 2007, 2:32 pm

beste banden die 'k tot hiertoe heb gehad, de nieuwe Toyo Proxes T1-R

Heb onder meer al gehad:
- Pirelli P5000 Drago (15 duims): goeie band, lekker zacht rubber,
maar komen nogal "wollig" over als je ze niet keihard hebt staan,
durven nog wel eens glijerig uit de hoek komen op nat wegdek;

- Goodyear Eagle Touring(15 duims): kei en keihard rubber,
na 8000 km waren de voorste bandjes al compleet weg
echt veel te hard rubber voor 'n 1700, te mijden deze band;

- Falken ZE512 (17 duims): niet slecht, goeie grip zowel op nat als droog,
hebben wel snel last van cuppen...;

- Toyo Proxxes T1-R(15 duims): veel grip, zowel nat als droog,
slijtagegraad nog nader te bepalen, maar ook bij een lagere
bandenspanning (1.9 tot 2.1 bar vooraan) houden ze zich goed, normaal
rijd ik op 2.4 ? 2.6 bar voor en 2.3 ? 2.5 achter

De volgende die 'k op 17" wil proberen is de nieuwe Falken FK452, die veel minder last zou hebben van het "cuppen" (of onregelmatig afslijten)
Zien wat dat wordt...

Gast

Bericht door Gast » do 19 apr 2007, 2:44 pm

@ frp 1700:

das een nette lijst! :shock:

Ik heb alleen ervaring met de Michelin Pilot Exalto... die liggen er nu onder (22.000 km) en heb nu voor nog 2.6 mm. Duurzaamheid is dus goed te noemen, maar ik kan ze nog nergens mee vergelijken. Dit is de eerste bandenset die ik onder een puma meemaak!

Maare.... hoe zachter het rubber hoe harder het slijt! Dus die bandjes die met 8000km. op zijn, das heeeeeel zacht rubber geweest :wink:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » do 19 apr 2007, 2:52 pm

Gaan we niet een beetje off-topic :? . Dit hoort volgens mij thuis in velgen en banden. FF de Admin ondersteunen :wink:
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 19 apr 2007, 7:56 pm

Sjoerd102 schreef:Gaan we niet een beetje off-topic :? . Dit hoort volgens mij thuis in velgen en banden. FF de Admin ondersteunen :wink:
Done.. :twisted:

hansie

Bericht door hansie » vr 20 apr 2007, 7:25 am

Voor een goed stukje uitleg over remmen, zie http://www.carbibles.com/brake_bible.html

Plaats reactie