passen deze banden?

Plaats hier je vragen en/of info over banden, velgen, ET waardes, ...

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
gabbagirl

passen deze banden?

Bericht door gabbagirl » di 20 mar 2007, 6:55 pm

Ik wil een setje velgen/banden extra aankopen voor alle circuitdagen. Nu heb ik dit op marktplaats.nl gevonden. Passen deze onder de Puma?
Het lijkt mij toch wel. Ik heb hem nog gemaild wat de ET waarde is.
Ford Velgen 15 inch met banden merk Borbet

Banden
2 x uniroyal ?the rain tyre? 195/50 r15 Profieldiepte 6 mm
2 x Ceat 195/65 r15 Profieldiepte 6 mm

Velgen
Steek 4 x 108

Gast

Bericht door Gast » di 20 mar 2007, 6:57 pm

De steek is sowieso goed. ET waarde is 35 bij een Puma meende ik... Waarom wil je kleinere wielen?! Vanwege de bandenslijtage?!


<MP>

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 20 mar 2007, 7:00 pm

Ik wil gewoon een setje extra voor op het circuit :twisted:
Daar zijn mijn huidige dunlops veel te duur voor :shock: Die zijn 200 euries per stuk en een dagje circuit is funest voor je banden... En voor 100 euries ofzo wil ik best een extra set aanschaffen. Ga toch nog wel vaker naar het circuit!

Gast

Bericht door Gast » di 20 mar 2007, 7:08 pm

200 euro per band :shock: . ?100,- voor een nieuw setje lichtmetaal + banden is geen geld nee...


<MP>

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 20 mar 2007, 7:22 pm

Tja, je wilt wat he :wink:

Hoor net dat de ET waarde 37 is...past dat dan wel?

Gast

Bericht door Gast » di 20 mar 2007, 7:32 pm

Jawel, makkelijk!


<MP>

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 20 mar 2007, 7:35 pm

Mugen Power schreef:Jawel, makkelijk!


<MP>
Is die dan smaller ofzo? Dat die meer naar binnen valt? Ik heb echt de ballen verstand van dit soort termen!! :P

hansie

Bericht door hansie » di 20 mar 2007, 7:41 pm

Breedte van de velg staat er niet bij maar ik denk maximaal 6 1/2 J. Dan zou ET37 inderdaad makkelijk passen.
Hoe hoger de ET waarde, des te meer de velg naar binnen valt. Volgens de wielengids.nl heeft een Puma standaard ET43.

Gast

Bericht door Gast » di 20 mar 2007, 7:42 pm

gabbagirl schreef:
Mugen Power schreef:Jawel, makkelijk!


<MP>
Is die dan smaller ofzo? Dat die meer naar binnen valt? Ik heb echt de ballen verstand van dit soort termen!! :P
De ET-waarde geeft het aansluitpunt van het wiel weer en bepaalt of een wiel bol of hol is, hoe hoger de ET-waarde des te verder het aansluitpunt naar buiten ligt, het wiel zal dus verder in de wielkast komen, een lage ET-waarde betekent dus dat de lichtmetalen velg meer naar buiten komt.

Ik weet niet wat voor ET-waarde je nu hebt, maar gezien vanaf de standaard ET-waarde (dus af-fabriek) maken deze velgen eigenlijk niks uit. Ik vergeet altijd of een Puma nu een 35 ET-waarde heeft of een 38...


<MP>

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 20 mar 2007, 7:48 pm

hansie schreef:Breedte van de velg staat er niet bij maar ik denk maximaal 6 1/2 J. Dan zou ET37 inderdaad makkelijk passen.
Hoe hoger de ET waarde, des te meer de velg naar binnen valt. Volgens de wielengids.nl heeft een Puma standaard ET43.
Ok, thnx... MP ook thnx!

maakt het trouwens uit dat hij verschillende bandenmaten heeft? Kan ik ze dan wel alle 4 op de Puma doen?

hansie

Bericht door hansie » di 20 mar 2007, 8:22 pm

Verschil in bandenmaat is op zich geen probleem als op 1 as maar wel dezelfde maat ligt. Dus voor en achter mag verschillen, links en rechts niet.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 20 mar 2007, 9:21 pm

ok thanx voor alle info!
Ik ga ze morgen halen :-D
Ik ben klaar voor alle circuitdagen die nog komen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Plaats reactie