Electrische raambediening vragen / problemen

Hier vind je alle onderwerpen die met je electronica te maken hebben, van electrische ramen tot zekeringen

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Dees

Electrische raambediening vragen / problemen

Bericht door Dees » ma 22 sep 2008, 10:31 am

Mijn linkerraam kan ik amper nog openen omdat de bediening het niet meer altijd doet. Ik vermoed zelf een kabelbreuk vlak aan de unit (2 kabels zitten daar behoorlijk dubbel).

Kan ik dit zelf repareren door de kabel in te korten en er opnieuw in te steken? Of moet ik de kabel helemaal opnieuw doortrekken?

Of heb ik een hele nieuwe unit nodig?

pumadennis

Bericht door pumadennis » ma 22 sep 2008, 12:09 pm

gewoon ff loshalen van de unit en weer netjes solderen heb ik bij mij ook gedaan een tijdje terug bij mij zaten er 2 kabels tegen elkaar dus elke keer at ik ze open deed klapte de zekering eruit

mocht je er hulp bij nodig hebben wil ik best een keer langs komen met een vriend van me (hij is 1e monteur) dus als het dat niet is kan hij het verder wel zoeken....

puMARC

Bericht door puMARC » ma 22 sep 2008, 12:59 pm

kan ook zijn dat hij scheef gaat, dan gaat hij te zwaar. Dan moet hij afgesteld worden.
of de geleider binnin van nieuw vet voorzien.

dit natuurlijk als hij wel wil maar niet goed gaat.
Had ik bij een die moest ik met de hand even helpen. :?

pumadennis

Bericht door pumadennis » ma 22 sep 2008, 1:34 pm

puMARC schreef:kan ook zijn dat hij scheef gaat, dan gaat hij te zwaar. Dan moet hij afgesteld worden.
of de geleider binnin van nieuw vet voorzien.

dit natuurlijk als hij wel wil maar niet goed gaat.
Had ik bij een die moest ik met de hand even helpen. :?
marc

hoe kan die eigenlijk scheef gaan staan dan?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 22 sep 2008, 3:19 pm

Geen idee, maar dat was bij mij ook. Wat siliconenspray voor rubbers erop gespoten en hij ging weer als een treintje :wink:

Dees

Bericht door Dees » ma 22 sep 2008, 4:09 pm

Het scheef gaan heb ik bij het rechterraam...maar links branden zelf de lichtjes van het knopje niet, dus geen contact (of los)

Zal eens kijken of m'n pa handig is met solderen

puMARC

Bericht door puMARC » wo 24 sep 2008, 4:58 am

met een multimeter kan je het zo controleren of de spanning "aan de andere kant van de schakelaar uitgestuurd word"

Een pen op het deurschanier (massa) en andere moet je dan op de stuurdraad houden.
Eerst kijken op het raam die wel werkt en dan zo het verschil bekijken.
snap-e-vou? :lol:

Dees

Bericht door Dees » wo 24 sep 2008, 4:32 pm

puMARC schreef:met een multimeter kan je het zo controleren of de spanning "aan de andere kant van de schakelaar uitgestuurd word"

Een pen op het deurschanier (massa) en andere moet je dan op de stuurdraad houden.
Eerst kijken op het raam die wel werkt en dan zo het verschil bekijken.
snap-e-vou? :lol:
Uhh nee, maar wellicht mijn pa wel :-D

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » vr 03 okt 2008, 3:22 pm

hey ik had dit pas ook...moet je even kijken welk draadje van je linkse raam is(is het de bediening aan linker of rechterkant..

bij mij was het `n los contactje in het connecter blokje zalk maar zeggen..hebben we ff goed gebogen en hij deed het weer als `n tiet...

grtz

Dees

Bericht door Dees » ma 06 okt 2008, 9:49 am

Ik heb al vaker aan die draadjes zitten buigen en duwen...maar nu issie helemaal k.o.
Kan de Macdrive nu niet meer in :cry3:

Heb al diverse sloperijen aangeschreven, maar tevergeefs. Op Marktplaats al menssen benaderd met schadepuma's maar die vragen tussen de 40 en 80,- :shock: Daar ga ik zelf wel voor hobbieen

hugo1988

Re: Electrische raambediening hapert

Bericht door hugo1988 » do 18 nov 2010, 9:33 pm

ik heb mn knop 2 keer rondgedraaid en in de houder gestopt. t linkse raam doet het nu, miss een tip :lol:
rechtse raam op de linker schakelaar niet (op de rechterschakelaar wel), terwijl de schakelaar werkt (uitgewisseld met een andere en deed et) en geen kabelbreuk, want de lamp gaat uiit van de rechtse schakelaar terwijl ik de rechtse van de linkse 2 schakelaars induw

capiche?

ik volg het zelf niet meer en kom er niet uit

dees, veeel succes...

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Electrische raambediening hapert

Bericht door Passiepooh » vr 19 nov 2010, 7:21 am

hugo1988 schreef:dees, veeel succes...
Dees is al ff geen lid meer, maar misschien hebben andere mensen er wat aan :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

hugo1988

Electrische raambediening doet heel vreemd

Bericht door hugo1988 » di 23 nov 2010, 5:11 pm

hoi allemaal,

heb een probleempje met mijn raambediening.
even voordat jullie de weg kwijt raken:

2 knopjes aan de linkerkant en 1 aan de rechter.

met de rechtse knop (van de 2 knopjes aan de linkerkant) gaat mijn raam niet omhoog en omlaag.
het lampje van de schakelaar aan de rechterkant (de enkele dus) gaat het lampje van uit zodra ik die knop indoe (die aan de linkerkant) dus geen kapotte kabel?

de schakelaar heb ik vervangen en getest onderling en die doet het gewoon bij andere kabels
de rechtse schakelaar doet het gewoon (de enkele) en de helemaal linkse ook

ra ra

wie helpt?


gr hugo!

hugo1988

Re: Electrische raambediening doet heel vreemd

Bericht door hugo1988 » di 30 nov 2010, 9:41 pm

niemand? :mrgreen:

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Electrische raambediening doet heel vreemd

Bericht door Passiepooh » di 30 nov 2010, 9:45 pm

aangezien het lampje uitgaat heb ik toch het vermoeden dat het in je kabel zit... Misschien is een slecht contact ook een mogelijkheid...

Als je de schakelaar eruit haalt (en dan wel de bedrading eraan laat) en het dan probeerd? Anders misschien eens aan de contactjes rommelen...

Ik hoor het wel :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Plaats reactie