in navolging van
viewtopic.php?f=5&t=4292 gaan we hier maar verder.
Zo heb je er geen en zo heb je er ineens 2 pumaaaaaaaaaaaassssss
nismojoe schreef:
Vandaag de puma van Dees opgehaald.
Ophanging van die van Lindie is krom. Gaat 1500 euro bij de dealer kosten. Doe ik alles zelf met 2e hands spul, zou het ongeveer 6 a 700 euro worden.
Toen zag ik de puma van Dees en die was interesant genoeg om op te halen.
Van de week ff kijken of ik er een nieuwe APK op kan krijgen. Zo ja, dan repareer ik eerst die van Lindie met onderdelen van de nieuwe. En daarna op mijn dooie gemak de onderdelen zoeken voor die van Dees. Zodat die over een paar maanden "als nieuw" weer weg kan.
Tenzij ik een enorme waslijst krijg voor de APK, dan gaat deze in onderdelen weg.
Voor nu, ff een foto van de 2. Links de auto van Lindie, rechts die van Dees.

nismojoe schreef:
zo...
inmiddels e.a. gedaan.
Wat kleine dingetjes die de puma van Lindie miste gejat van de donor
Remuts vond ze niet mooi klinken, dus die blijft eronder.
Koppeling werkt inmiddels ook weer. Hoofdkoppelingscilinder was kapot. Deze heb ik vervangen en hij rijd prima. Voelt ook een tikje sneller aan dan die van Lindie.
Inmiddels ook afgekeurd op een paar punten. Die ga ik a.s. weekend verhelpen. o.a. de remslangen achter waren uitgedroogd en moesten vervangen worden.
Verder wil ik de wielkasten strak maken en dan kan deze de verkoop in. Want slopen is hij eigenlijk nog te goed voor.
Dus inplaats van slopen gaan we deze met een beetje winst verkopen zodat de andere met 2e hands spullen gerepareerd word en het ons onder de streep alleen tijd heeft gekost

. TENZIJ deze alsnog flinkt word afgekeurd. Dan gaat diezelfde dag de slijptol erin en haal ik hem helemaal uit elkaar en gaat hij in onderdelen verkocht worden
to be continued