APK / onderhoud: "eigen" of liever Ford garage

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

TopGear

Bericht door TopGear » ma 02 feb 2009, 8:08 pm

pumamartin schreef:Waarom zou een merkenloze garage geen grote of kleine beurt met apk voor de puma kunnen doen?
Het is toch niet de een of ander exoot.
Het is wat beurten betreft 'maar' een fi?sta toch.
Beurt is toch alleen maar olie en -filter verversen/vervangen, lucht filter.
De boel controleren voor de apk.
Tja, zo had ik het nog niet bekeken eerlijk gezegd. Heb ook nog nooit onder de motorkap van een Fiesta gekeken :oops:.
Als het nu gaat over de distributie riem ed.... is een ander verhaal.
Ik ga al jaren bij een eenmans garage bedrijf hier om de hoek...
voor alles, beurten met apk, distributieriem, en ook als ik weer iets erop gezet moet hebben :twisted: andere remschijven, stale remleidingen, ophangbussen :twisted:
Dus het idee om alles aan de Puma juist door een Ford garage te "moeten" laten doen is eigenlijk onzinnig? Met zo'n constatering ben ik op zich al een aardig eindje geholpen, scheelt me een paar uur rijden om te beginnen en onze eigen garage heeft ons nooit in de steek gelaten...

TopGear

:puma:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 02 feb 2009, 8:33 pm

top gear, ik ben een keer bij ford geweest.
En ik heb hier absoluut niks te klagen over de ford dealer.
Zeer goede service.
Ik kom er niet vaak maar ze weten prcies dat ik de man van de puma ben.... hahaha
Als ik binnenkom dan zeggen ze al;'moet ik bestellen voor de puma'.

Maar waarom veel meer betalen...
Je moet natuurlijk wel vertouwen hebben in het bedrijf waar je je puma brengt.

En als de ditributieriem aan de beurt is en je hbt niet 100% vertrouwen dat het bij jouw garage goed komt..... Ratje bellen.... :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

TopGear

Bericht door TopGear » di 03 feb 2009, 8:01 pm

pumamartin schreef:top gear, ik ben een keer bij ford geweest.
En ik heb hier absoluut niks te klagen over de ford dealer.
Zeer goede service.
Ik kom er niet vaak maar ze weten prcies dat ik de man van de puma ben.... hahaha
Als ik binnenkom dan zeggen ze al;'moet ik bestellen voor de puma'.
Tja, tot nog toe vond ik de Ford garage waar ik 'm kocht wel prima eigenlijk. Die heb ik gelukkig ook maar weinig gezien 8)
Maar waarom veel meer betalen...
Je moet natuurlijk wel vertouwen hebben in het bedrijf waar je je puma brengt.
Heb ik op zich wel. Misschien de APK gewoon maar eens daar laten doen en kijken wat ze zeggen.
En als de ditributieriem aan de beurt is en je hbt niet 100% vertrouwen dat het bij jouw garage goed komt..... Ratje bellen.... :wink:
Die is voor aanschaf nog gedaan 8) 8)

TopGear

:puma:

TopGear

Bericht door TopGear » wo 25 feb 2009, 5:14 pm

Zo, even een update.

Puma was gisteren afgekeurd wegens poreuze remslangen, een aanlopende trommelrem rechtsachter en een ashoes die blijkbaar loszat. Ik had uiteraard nergens wat van gemerkt...

Vandaag dus trommelrem schoongemaakt (was blijkbaar voldoende), twee nieuwe remslangen (56 euro), 'n nieuwe ashoesklem (4,25 euro) en verder nog wat koelvloeistof en olie - waar ik volgens mij beiden nog genoeg van had, maar dat zijn ook de kosten niet. De kosten zijn als altijd het arbeidsloon voor 96 euro.

Enfin, het viel me nog mee. Had niet verwacht dat de uitlaat nog ok? was, zo zie je maar weer. Ik kan er weer een jaar mee door wat de APK betreft. Hij zag er overigens uitstekend uit begreep ik van de mecanicien, geen enkele reden voor aantekening of wat dan ook, weinig roestvorming, niets om me zorgen over te maken, gelukkig 8)

Hoe zat het ook alweer met de intervallen voor grote / kleine beurt? Kan het op het forum niet zo snel vinden, maar misschien kijk ik met m'n neus :roll:

TopGear

:puma:

Plaats reactie