audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori radio

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
PumaD

audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori radio

Bericht door PumaD » di 18 okt 2011, 2:47 pm

Heey pumadrivers!

afgelopen week op 100% tuning een setje speakers gekocht, waarvan ik dacht dat ze wel in de voordeuren zouden passen :( niet dus, blijkbaar moet daar 13cm in, terwijl op mijn doos stond dat ze zowel voor als achterin de puma zouden moeten passen..
wat heb ik dan gekocht denken jullie! Nou:
Afbeelding

16cm Magnat 200 watt speakers.. en een magnat versterker 550watt die ik achter de radio wil plaatsen, naar de speakers toe, en eventueel later een Subje op aan te sluiten. Maar voor nu even mijn vraag, hoe moet ik dit aansluiten op de standaard ford 6000 radio, deze wilde ik namelijk heel graag houden.

Voorspeakers wil ik deze week ook even gaan halen, deze neem ik van het zelfde type denk ik, maar dan dus 13cm.

maar even een vraagje aan iedereen die al eens eerder met dit bijltje heeft gehakt! hoe ga ik het nu aansluiten?
wat bevelen jullie aan, voorin of toch achterin, en maar een hele kabelboom leggen naar achter?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door Passiepooh » di 18 okt 2011, 3:57 pm

Heb ik toen bij Gabbagirl een keer aangesloten.. Je moet verloopjes hebben om van de normale speaker aansluiting naar een rca plug te gaan, dan kan je op die manier het signaal op je versterker krijgen...

Gezien het formaat kan je hem misschien onder 1 van je stoelen plaatsen..

Mocht je meer vragen hebben, dan hoor ik het wel :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

PumaD

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door PumaD » di 18 okt 2011, 8:52 pm

heey Pascal!

Als ik nog vragen heb laat ik je dat zeker weten! Altijd handig iemand die meedenkt!
heb vandaag met een vriend besproken dat we het volgende week gaan aansluiten, hij wilde alleen 16mm kabels gebruiken, ik denk persoonlijk dat 10mm echt meer dan zat is.. wat vind jij ?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door Passiepooh » wo 19 okt 2011, 6:42 am

PumaD schreef:heey Pascal!

Als ik nog vragen heb laat ik je dat zeker weten! Altijd handig iemand die meedenkt!
heb vandaag met een vriend besproken dat we het volgende week gaan aansluiten, hij wilde alleen 16mm kabels gebruiken, ik denk persoonlijk dat 10mm echt meer dan zat is.. wat vind jij ?
Zou gewoon voor de 16mm gaan... mocht je later eventueel toch een zwaardere versterker willen, hoef je alleen de kabels uit de oude te halen, en op de nieuwe aan te sluiten... :wink:

En daarbij, beter te dik dan te dun :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

PumaD

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door PumaD » do 20 okt 2011, 10:12 am

mezelf net maar even over mijn originaliteits geilheid gezet, en een pioneer radio aangeschaft met een 1 din setje voor de puma! kan ik in iedergeval meteen de tulp stekkers er op knallen, en zelf alles aansluiten, en daar zit ten minste ook een dikke versterker al in! vanmiddag maar meteen kabels halen, en dan kan ik het volgende week allemaal mooi aansluiten in mijn vakantie! heerlijk :D

PumaD

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door PumaD » do 20 okt 2011, 12:40 pm

eventjes een foto erbij!
Afbeelding

Deze radio is het geworden, in mijn eerste auto had ik deze ook zitten en heb hier hele goede ervaringen mee! Dus gewoon nog een keer gekocht, wat ook makkelijk is is dat de Remote al los zit, dus is inpluggen en gaan (evenals tulp voor de versterker)
maakt het aansluiten nog weer wat makkelijker!

nog even een vraagje trouwens! hoe heeft iedereen hier zijn 12v kabel vanaf de accu lopen? of waar halen jullie die stroom vandaan, zeker in combinatie met die dikke kabels!

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door Sjoerd » vr 21 okt 2011, 10:14 am

PumaD schreef:eventjes een foto erbij!
Afbeelding

Deze radio is het geworden, in mijn eerste auto had ik deze ook zitten en heb hier hele goede ervaringen mee! Dus gewoon nog een keer gekocht, wat ook makkelijk is is dat de Remote al los zit, dus is inpluggen en gaan (evenals tulp voor de versterker)
maakt het aansluiten nog weer wat makkelijker!

nog even een vraagje trouwens! hoe heeft iedereen hier zijn 12v kabel vanaf de accu lopen? of waar halen jullie die stroom vandaan, zeker in combinatie met die dikke kabels!
Ik denk dat als je een contact gestuurde 15 vanaf de zekeringenkast pakt met de juiste zekering/plek dat je wel goed zit.

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door Passiepooh » vr 21 okt 2011, 12:41 pm

PumaD schreef:nog even een vraagje trouwens! hoe heeft iedereen hier zijn 12v kabel vanaf de accu lopen? of waar halen jullie die stroom vandaan, zeker in combinatie met die dikke kabels!
Gewoon vanaf de accu door de rubber afsluiter linksvoor (bestuurderskant), let wel op dat je deze weer goed dichtkit omdat je anders met een flinke regenbui natte voeten hebt :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

gabbagirl

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door gabbagirl » vr 21 okt 2011, 2:55 pm

Daar heb ik werkelijk waar alle ervaring mee haha...helaas....maar ben nu wel expert in kitte worden :mrgreen:

PumaD

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door PumaD » za 22 okt 2011, 7:23 pm

gabbagirl schreef:Daar heb ik werkelijk waar alle ervaring mee haha...helaas....maar ben nu wel expert in kitte worden :mrgreen:

natte voetjes :mrgreen:


PumaD

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door PumaD » ma 24 okt 2011, 3:18 pm

gabbagirl schreef::yes: :cry3:

ik ook, kwam er vandaag achter dat mijn gootje ook verstopt was door hummus :mrgreen:
ben benieuwd hoe dat straks gaat met mijn kabel... maar geloof dat ik die ergens uit het zekering kastje moest halen..
maar hoe krijg ik daar een kabel van 10mm dik op ?

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door Passiepooh » ma 24 okt 2011, 4:23 pm

PumaD schreef:maar hoe krijg ik daar een kabel van 10mm dik op ?
Waarschijnlijk niet :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

PumaD

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door PumaD » di 25 okt 2011, 9:59 am

dacht ik ook al, maar ik ben een beetje huiverig het via die rubberen dop het passagierscompartiment in te laten lopen...
vanwege lekkage :(

In ieder geval vandaag wel de audio inbouwen, en met de speakerringen van Rogier achter mijn nieuwe boxen er in maken! kijken hoe die dan klinkt :mrgreen:

puma sjakkes

Re: audio projectje Dion -> speakers en versterker op ori ra

Bericht door puma sjakkes » di 08 nov 2011, 5:48 pm

ik heb daar een dikke 50mm2 doorheen lopen. dus niet te bang zijn :wink:
op deze 50mm2 zit overiges een 4kanaals jbl en een kleine 2 kanaals spl dynamics versterker aangesloten.
heb zo'n dikke kabel liggen omdat ik paar jaar geleden mee heb gedaan aan spl wedstrijden.

Plaats reactie