7" TFT Scherm

Heb je vragen en/of info over speakers, navigatiesystemen, autoradio's, dvd's, gameconsoles, dan kun je hier terecht.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Pumagirl

7" TFT Scherm

Bericht door Pumagirl » za 08 okt 2005, 8:23 pm

Heeft iemand een los TFT scherm in z'n Puma?
Heeft iemand ideetjes waar je het scherm zou kunnen bevestigen?
Als kan, graag met foto's :wink:

Alvast bedankt voor de moeite.

Gast

Bericht door Gast » zo 09 okt 2005, 12:49 pm

ik heb er een instaan,
en eerst stond dat met zo een bijgeleverd voetje gewoon vast (gewoon onder de radiatordingetjes gespannen),
dat was dus NIET de ideale oplossing want het stond verre van stabiel.

dus heb ik even men grijze massa aan't werk gezet en op (voor mij) d? oplossing gekomen. aan de onderkant van het scherm had ik een gaatje met schroefdraad en daar heb ik gewoon een ijzer aan vastgemaakt (dikte: 2 mm en breedte: geen idee, maar net breed genoeg om aan zo een gaatje intekunnen waar normaal het knopje van de voorste mistlichten inkunnen),
dat plaatje eruit gehaald, ijzertje erdoor gestoken en heel achteraan loopt een ijzeren buis, waar ik dat ijzer heb tussen geklemt.
Dit stond heel stevig, maar ik kon dat plaatje er niet meer insteken, dus heb ik daar met de dremel een klein hoekje uit gefreest voor het kabeltje en aan de onderkant een mm of 2 afgenomen), dus nu kan het schermpje helemaal nergens meer naartoe ....

khoop dat je een beetje aan de uitleg uitkunt...

grtjs
EvilOne

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » zo 09 okt 2005, 9:27 pm

Thanx en inderdaad goed uitgedacht maar wij hebben deze knopjes
niet meer vrij, 1 is er voor de voorruit-verwarming en de andere voor
de mistlampjes voor in de spoiler.
We zitten nu te denken om het scherm voor de versnellingspook (in het
kleine bankje met Puma-Logo) te bevestigen. Misschien dat dit lukt met
een verstelbare schermhouder die je eventueel hoog en laag kunt instellen :roll:
Mocht iemand nog andere ideetjes hebben dan horen we dat graag :lol:

Gast

Bericht door Gast » ma 10 okt 2005, 4:38 am

ik heb eventueel nog een oplossing:
bestel bij dEv een A stijl houder en dan staat hij moi netjes opgeborgen :wink:

grtjs

Gulli

Bericht door Gulli » do 01 feb 2007, 6:23 pm

Ik ben zelf ook op zoek naar goede spullen om in te bouwen, maar in mijn geval gaat het maatwerk worden. Op het forum van mp3car.com kun je heel veel informatie vinden, in de shop verkopen ze ook schermen maar dan moeten ze wel uit Amerika komen. Een van de betere merken voor kleine TFT's is Lilliput, deze zijn ook in Nederland wel te verkrijgen maar dan moet je goed zoeken. De meeste schermen hebben tegenwoordig zelfs touchscreen maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon als normaal scherm gebruiken om films op af te spelen.

Autoshop de Tijger heeft ook goede schermen van Zenec, hier zijn best goede reviews over te lezen. Reijnders en Ron de Vries hebben ook een leuk assortiment.

Sowieso is het denk ik een goed idee om eens rond te kijken op het forum van mp3car want er staat een heleboel informatie over onderdelen en inbouwmogelijkheden. Ik ga kijken of ik een complete CarPC kan inbouwen in mijn auto, en dan komt er een 7" touchscreen op de plek waar nu mijn radio zit. Alleen moet ik dan even gaan kijken hoe ik die in ga bouwen want daar zijn geen universele kits voor.

Het is natuurlijk al een tijdje terug dat je op zoek was, ik hoop dat je er nog wat aan hebt :)

hansie

Bericht door hansie » vr 02 feb 2007, 8:26 am

Dat inbouwen zal maatwerk moeten worden, klopt. Zelf wil ik ooit ook nog eens een Carputer plaatsen. Is ook leuk te combineren met OBD-II scenner en software en voor navigatie, evt. internet etc etc.
Ik dacht zelf dat Lilliput schermen nou niet de allerbesten zijn. Maar op mp3car.com of showyoursound.nl vind je plenty aan info.

Kijk ook eens bij hifidump.nl voor spullen. Dit is een van onze sponsoren en daar kun je leuke korting krijgen.

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » di 06 feb 2007, 4:04 pm

Ik heb een laptop met een 10 inch tft schermpje in mn auto gebouwd... het zit nog niet optimaal... maar dat moet allemaal nog een beetje bijgewerkt worden... Foto's en verhaal komen nog... :-D
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 07 feb 2007, 8:12 am

Pascalmvg schreef:Ik heb een laptop met een 10 inch tft schermpje in mn auto gebouwd... het zit nog niet optimaal... maar dat moet allemaal nog een beetje bijgewerkt worden... Foto's en verhaal komen nog... :-D
Leuk voor in projects... *hint* :wink:

Gast

Bericht door Gast » vr 09 feb 2007, 8:55 am

Pascalmvg schreef:Ik heb een laptop met een 10 inch tft schermpje in mn auto gebouwd... het zit nog niet optimaal... maar dat moet allemaal nog een beetje bijgewerkt worden... Foto's en verhaal komen nog... :-D
wanneer wanneer ik ben mega benieuwd :lol:

Plaats reactie