powerflex ophangbussen

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

puMARC

Bericht door puMARC » wo 11 okt 2006, 5:07 am

Regina schreef:En je hoeft nie weer :wink:
NL???

X-tof

Bericht door X-tof » wo 08 nov 2006, 7:56 am

Ik ben gisteren naar autokeuring geweest, alles was in orde, maar ik zag wel bij de ophangingstest (weet niet of ze dat in NL ook doen maar dan zetten ze je banden op een trilplaat) zat het wiel rechtsachteraan buiten de toegelaten waarde.

Zijn dat dan de rubbers die versleten zijn?

En @ Martin: is dat deze set die jij gekocht hebt: http://www.pumabuild.co.uk/catalog/prod ... cts_id=246

Via Pumabuild kosten ze 110?
Via de link van Biesheuvel die hierbij staat in totaal precies 122?, komen waarschijnlijk nog transportkosten bij?

X-tof

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 08 nov 2006, 8:40 pm

Is idd de set X-tof.

Bij Biesheuvel is dat de complete set. denk ik haast niet, zou wel erg goedkoop zijn.
Dus even navragen of het de complete set is.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 10 jul 2007, 9:34 am

Ik wil op korte termijn ook de ophangingsrubbers vervangen, al zie ik wel op tegen het monteren. Ik ben op zich redelijk doe-het-zelf minded, maar dit is nogal een klusje.

Ik ga werken met sloopdraagarmen van een Fiesta, en laat de gereviseerde armen door de garage monteren. Maar kan iemand me uitleggen hoe je nou die oude rubbers eruit sloopt? Ik had zelf het idee om ze los te branden, en m.b.v. een bankschroef en twee pijpjes van verschillende diameter de rubbers eruit te persen. Maar wellicht zijn er betere manieren?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 10 jul 2007, 9:13 pm

De voorste gingen er bij mij vrij gemakkelijk uit. En volgens mij is dat meestal zo. Maar de achterste.....

kijk even in mijn space.... (www onderaan)



Met enig geweld zijn ze er achter uitgehaald.... :wink:

Maar meer dan de moeite waard 8)
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

hansie

Bericht door hansie » di 31 jul 2007, 6:21 am

Gewoon alles Powerflex, anders kun je over een paar jaar weer aan de slag. De ophanging kan de klappen wel aan.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 31 jul 2007, 7:21 pm

Ik ben bezig geweest met het verwijderen van de bussen uit de draagarm, en ik kreeg een beetje het idee dat de toegenomen stijfheid vooral verkregen wordt door de achterste bussen. De voorste bussen zijn volgens mij al behoorlijk stijf, doordat er een laagje rubber van 2 a 3 mm tussen de passing en de metalen bus zit. Veel absorberen zal deze bus dus niet. Ik vervang 'm gewoon door Powerflex.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 30 aug 2007, 10:01 am

Powerflexbussen zijn aanraders! Ik kan er sinds gisteren over meepraten, scheelt een jas in wegligging en stuurgedrag! Het is even een ingreep, maar je auto wordt er echt absoluut stijver door.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 30 aug 2007, 6:59 pm

Otto schreef:Powerflexbussen zijn aanraders! Ik kan er sinds gisteren over meepraten, scheelt een jas in wegligging en stuurgedrag! Het is even een ingreep, maar je auto wordt er echt absoluut stijver door.
Is idd echt een heel groot verschil h
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » do 30 aug 2007, 7:02 pm

Otto schreef:Powerflexbussen zijn aanraders! Ik kan er sinds gisteren over meepraten, scheelt een jas in wegligging en stuurgedrag! Het is even een ingreep, maar je auto wordt er echt absoluut stijver door.
Helemaal mee eens, een echte aanrader :wink:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » vr 31 aug 2007, 7:59 pm

@ Jacco: als je dan toch bezig bent, zet er dan meteen een veerpootbrug onderlangs tussen. Dit scheelt ook een hele boel, en het zaakje ligt dan toch uit elkaar.

Effect met alleen veerpootbruggen en PowerFlex op de vooras is echt verbluffend. Kan niet wachten tot ook de achterkant is voorzien van veerpootbrug en polybussen.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » vr 31 aug 2007, 10:26 pm

@ Jacco: kan zijn, maar ik ben van mening dat je carrosserie zo stijf mogelijk moet zijn, voordat een schroefkit/sportkit pas echt wat uithaalt. Vandaar al die bruggen en bussen. Het bekende som-der-delen-verhaal, volgens mij hebben polybussen dubbel zoveel effect i.c.m. een brug.

Ik vind de Puma een behoorlijk neutrale auto, gaat heel strak de hoek om. Maar in mijn ogen toch beter een overstuurde dan een onderstuurde Puma :twisted:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie