Nieuwe schokdempers achter, kosten?

Plaats hier je vragen en/of info over veren, wegligging, schokdempers en alles wat met verlaging te maken heeft!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

crz

Bericht door crz » wo 05 dec 2007, 11:01 am

Oke, bedankt!

crz

Bericht door crz » do 06 dec 2007, 10:19 am

Ik ben net bij het garagebedrijf van mijn oom geweest. De monteurs hebben mij meegenomen onder de brug en alles uitvoerig getest en bekeken en wat blijkt? De draagarmrubbers linksachter veroorzaken het piepende/rammelende geluid, NIET de schokdempers. Sterker nog, de schokdempers waren prima in orde. Twee van die rubbers + montage is ongeveer 75 euro, en die smerige oplichters bij Ford Deventer wilden er twee nieuwe schokdempers opzetten voor 400 euro!!!!

Ben direct naar die bedriegers doorgereden en daar het verhaal aanhankelijk gemaakt en even goed laten weten hoe ik erover dacht.

Wat een ongelooflijke ***************. Ben echt laaiend nu, stoom komt uit mn oren. Wel opgelucht dat ik voor ruim 300 euro minder het probleem opgelost krijg.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » do 06 dec 2007, 10:33 am

Tja dingen als een foute diagnose gebeuren nu eenmaal, maar hebben ze de auto bij de dealer op de brug gehad is dit niet het geval is het een gokje geweest.
Maar voor je gaat vervangen denk er eens over na om poweflex bussen te nemen die gaan 2a3x zolang mee als origineel.
de prijs van de twee bussen kosten ongeveer ?35,-

Afbeelding

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » do 06 dec 2007, 10:42 am

Wat was de reactie van Ford Deventer?

crz

Bericht door crz » do 06 dec 2007, 10:44 am

Ik moest bij de ford-dealer maar even wachten in de showroom, en toen hebben ze mn auto gelijk naar binnen gereden. Duurde ongeveer een half uur voordat ze met het bericht kwamen, dus lijkt me dat ze hem wel op de brug hebben gehad. Als je zulke dingen moet gaan 'gokken', dan ben je een stel prutsers.

Ik vind dat je geen foute diagnose mag stellen, helemaal niet bij een gerenommeerde ford-dealer en al helemaal niet een geintje van dat 400 euro zou moeten kosten!

De reactie van de ford-dealer was koeltjes, ventje achter de balie zei dat het een slechte zaak is dat er een verkeerde diagnose is gesteld en dat hij de betreffende monteur erop aan zou spreken. Toen ik voorstelde om dat zelf even te doen was hij er samen met een collega als de kippen bij om mij tegen te houden en mij te verzekeren dat ze erachter aan zouden gaan. Ik word erover teruggebeld....

crz

Bericht door crz » do 06 dec 2007, 11:18 am

Het verlagen blijft nu dus nog een toekomstplan :wink:.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 06 dec 2007, 12:15 pm

@ Harry: waar haal jij twee Powerflexbussen voor 35 euro?! Ik heb ze vandaag binnengekregen voor de somma van 75 euro per twee...
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » do 06 dec 2007, 12:20 pm

Sorry mijn fout prijs is per stuk.
bij biesheuvel.nl

Afbeelding

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 06 dec 2007, 6:55 pm

Jacco schreef:
Ik was er van in de veronderstelling dat ik 'n Puma van het oude type had, weet echter wel zeker dat heb oogbevestiging is wat ik heb.
Zou dit dan ook betekenen dat ik de grotere remschijven heb e.d.??? M'n dashbord is daarentegen wel weer van het oude type :?:

De schokdempers die ik heb liggen hebben er +/- 100.000 km op zitten.
Jacco, mijn puma is 18/1/99 van de band gerold (produktie datum) hij heeft oogbefestiging, de kleinere remschijven en een analoog dashbord.
Maar Ford heeft een hele periode lang willekeurig( zo lijkt het iig) onderdelen gemonteerd. Ik ken Puma's die vroeger geproduceerd zijn en een digitaal dashbord hebben.
Vanaf welke datum de 'grotere'schijven gemonteerd zijn is ook niet duidelijk.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 06 dec 2007, 8:32 pm

Klopt, mijn auto is van oktober 98, dus ik zou een oogbevestiging moeten hebben. Niet dus, gewoon vork. Check 't dus ff goed, en bestel niet zomaar op basis van het bouwjaar/maand
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 06 dec 2007, 8:43 pm

Otto schreef:Klopt, mijn auto is van oktober 98, dus ik zou een oogbevestiging moeten hebben. Niet dus, gewoon vork. Check 't dus ff goed, en bestel niet zomaar op basis van het bouwjaar/maand
IDD, vraag anders bij je FORD dealer. die kunnen adv het chassinummer zien wat er allemaal verbouw is in je puma....
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Re: Nieuwe schokdempers achter, kosten?

Bericht door gabbagirl » vr 07 dec 2007, 9:09 am

crz schreef:Gezien het feit dat mijn contributie nog niet per bankafschrift bij de Pumadrivers is binnengekomen moet ik het nu nog even hier posten.
Nu wel!! :-D :up:

crz

Bericht door crz » vr 07 dec 2007, 9:49 am

He he..... :twisted:

crz

Bericht door crz » di 11 dec 2007, 8:23 am

Gister is mijn probleem verholpen. Linksachter is een draagarmrubber vervangen. Kosten: ? 100,- (? 20,- voor het rubber, rest arbeidsloon, exclusief BTW). BTW werd niet gerekend 8). Ford Deventer :duh:.

Plaats reactie