//

Leden met een Ford Racing Puma

We hebben nog 1 Pumadrivers lid met een Ford Racing Puma!!

Het blijft natuurlijk wel heel bijzonder, aangezien de Racing Puma oorspronkelijk alleen in Engeland werd verkocht.
Dit weerhield het Harry echter niet om een FRP naar deze kant van de Noordzee te halen!
Het is een van de enigste 2 Ford Racing Puma’s in Nederland!!

FRP nr. 91/500      Harry Wolters

DSC_0034

Hallo Puma vrienden en liefhebbers,
Mijn naam is Harry Wolters en ik ben geboren in 1958 in het Limburgse Montfort.
Nadat ik in 1976 mijn rijbewijs haalde, begon ook ik de wegen onveilig te maken. Na een behoorlijk aantal auto’s gehad te hebben, verhuisden we naar Maasbracht en moesten we een tweede auto hebben. We reden toen een Toyota Carolla SW een uitstekende auto.

Nu had mijn vrouw een mooi autootje zien staan, maar kon echter niet zeggen wat voor een. Toen kwam er een zwarte dag in de familie, schoonvader overleed en die reed in een Crysler Saratoga de auto die wij nu ook hebben.
Nu zou je zeggen probleem opgelost je hebt twee auto’s. Maar ja, wij hadden graag een wat kleinere auto en gingen kijken naar een Smartje.
En die stond waar mijn vrouw dat autootje had zien staan, bleek dit een Puma te zijn.
Bleek dat iemand hier een optie op. Wij dus balen. Na een paar dagen konden we toch proefrijden en de rest is historie, want hij stond dus na de proefrit op onze oprit.

12

Dit was dus in 2005 en ik had wel gehoord over een Puma club. Nu stond er in 2007 een stukje in een Limburgse krant over een meeting in Valkenburg…………….. bekend als de EFPM, zoals jullie weten.
Ik dus op die zaterdag naar Valkenburg, en zoals een goede penningmeester beaamt wist Martin mij lid te maken.
Na een tijdje rond te hebben gekeken, zag ik op een gegeven moment een blauwe.
Ja, het leek een Puma die de camping op kwam rijden. Nadat hij dichterbij kwam, zat het stuur ook nog eens verkeerd en het kenteken klopte al helemaal niet PST 160, rare gozer.
Dus ik vroeg iemand “was da” (dit was geloof ik Sjoerd). “Weet je dat niet? Dat is een Racing Puma.”, was het antwoord. Nou ja, zal wel, maar hij is schitterend, die gaan we dichterbij bekijken.

Dus zoals een honingbij betaamt, om de Puma honing zwermen, waar is de eigenaar o daar, die loopt nog steeds de vrouwelijke leden te knuffelen. Dan nog maar even kwijlen.
Ha, daar is Herman even babbelen. Wist ik dat als Herman eenmaal begint te praten over zijn Racing Puma, dat ‘m niet uitgepraat komt. Met het virus had hij mij al rijkelijk besmet, als de auto dit al niet genoeg gedaan had.

Het thuisfront gebeld of ze zin hadden om te komen kijken naar dit wonder op wielen en voor de BBQ natuurlijk ook. Na terugkomst bleek de Racing alweer richting huiswaarts te zijn. He wat jammer, kunnen ze nog niet dit schitterend voertuig zien, een andere keer dan maar.
Hadden wel wat ideeën opgedaan voor ons Pumaatje en bestelden grote Puma logo stickers voor de zijkant.
We konden het niet eens worden over de voorbumper, die er op moest komen en het Racing virus breidde zich intussen verder uit. Ik liet mijn vrouw dan ook veel foto’s op het internet zien, maar ‘kon zij nou niet zien wat hier nou zo bijzonder aan was’.
Op een gegeven moment zij mijn vrouw;’ dan haal er maar een!’. Vanwaar deze ommezwaai?
Hier zou ik later achter komen, dus jullie ook haha.
Nou sloeg het virus pas echt toe, avonden zoeken op het internet en nadenken hoe krijg ik een goed exemplaar te pakken.

swiss059

Kwam weer eens op de site van Pumabuild en nu zag ik dat hier een paar Racings te koop stonden, maar zonder prijs. Dan maar bellen met mijn…… tja, wat zullen het zijn 100 woorden Engels.
Onder het motto niet geschoten is altijd mis, bleek al gauw dat hij niks te koop had. Maar Alan, van Pumabuild, is een geschikte kerel en via mail hem duidelijk gemaakt wat ik zocht en zoals jullie begrijpen is dit nog het meest afhankelijk van het budget dat je te besteden hebt.
Na een paar weken had Alan een paar auto’s gevonden waaronder een pers auto, die mij eerst wat leek, maar na wat denkwerk toch niet geschikt.
Toen kwam er een met 18.000 miles op de teller, die gaan we bekijken, want ik heb nog vakantie, ook voelde ik het is nu of nooit. De auto moest wel met de ambulance naar Pumabuild, wat dus extra kosten met zich meebracht.

                      Harry 4                 Harry 5

Op 5 januari 2008 was het dan eindelijk zover !!
Eerst met het vliegtuig vanuit Düsseldorf/Weeze naar London, toen 4 uur met de trein naar Birmingham en vervolgens per taxi naar Pumabuild, wat overigens kleiner is dan de site doet vermoeden. Deze details had ik al beschreven op het forum in projecten.
Wat ik niet heb geschreven heb is dat dingen ook anders kunnen, dan ik heb gedaan en voor degene die met de gedachte loopt om ook een Racing naar Nederland te halen komen hier wat tips.

Harry 6

Je kunt je Racing zelf ophalen vanuit Engeland. Nou niet gelijk roepen “natuurlijk kan je dat”, maar waar het omgaat is je kunt een auto vol casco verzekeren op een 7 daags kenteken, zorg wel voor zoveel mogelijk gegevens zoals chassis nummer motor nr. evt. kopie v5 (is Engels kenteken). Als Pumadrivers lid kun je die gegevens naar Herman mailen en die doet hem voor je checken in het Ford systeem of er gekke dingen bekend zijn bij Ford. Schakel evt. een bedrijf zoals Pumabuild of Pumaspeed in en waarschijnlijk kennen ze de auto ook nog. Meld je aan bij Racing Puma Owners Club of Pumapeople , ook hier kun je vragen voor info.

Tot de dag van vandaag rij ik nog steeds met een brede smile op mijn gezicht in mijn FRP.
Dit is mijn kort verhaal over de Puma. Ik wens jullie veel veilige Puma kilometers.

Harry.

 

Tot juni 2016 had ook Paresh Andrea een Ford Racing Puma,  #93/500
In de Autoweek van 34/2015 ging het artikel ‘op de rollenbank’ over zijn de FRP.
Van het resultaat werd hij niet zo blij maar was hartstikke leuk om een keer mee te maken

Paresh 4

Het Autoweek filmpje

 

 

 

 

De reportage in de Autoweek;
Paresh autoweek 007          Paresh autoweek 003